Pohádkový zápis do I.třídy
Pohádkový zápis do I.třídy
Ve středu 30.1.2013 se konal na naší škole zápis do 1. tříd pro šk. rok 2013/2014.
Již od rána přicházeli budoucí prvňáčci v doprovodu svých rodičů do naší slavnostně vyzdobené školy.
Vítala je pohádková říše, kde plnili spoustu zajímavých úkolů. Po celou dobu jim pomáhaly postavičky z pohádek , které rozdávaly za každý splněný úkol razítka do sešitku úkolů.V závěru se každý žáček podepsal do kouzelného hradu. Všechny děti zvládly tento úkol na jedničku.
Za velkou snahu a úspěšně splněné úkoly si prvňáčci odnesli dárečky a pamětní list. Tento den byl pro děti významný, protože každý mohl předvést vše co umí, co zná a zda může v září nastoupit do 1. ročníku.
Děkujeme tímto všem zapojeným žákům při pomoci se zápisem.
Na nové prvňáčky se těší kolektiv ZŠ Skřečoň.
Několik rad pro rodiče budoucích prvňáčků
Vstupem do první třídy nastává u dítěte důležitá změna v životě. Velice záleží nejen na úspěšném začátku, ale i na dobrých zkušenostech z první třídy, které jsou důležitými prvky pro vztah dítěte ke škole a další školní roky. Pro co nejsnazší začátek školní docházky by mělo dítě již z domova zvládat určité dovednosti.
Co by mělo zvládnout dítě, které nastupuje do první třídy:
samostatně se oblékat, zapnout si knoflíky, zavázat tkaničky, dodržovat hygienu, umýt si ruce, najíst se příborem
umět pozdravit, poprosit, poděkovat
vědět jak se jmenuje, kolik mu je let, kde bydlí, znát dny v týdnu
umět adekvátně reagovat na cizího dospělého, vyřídit jednoduchý vzkaz
vydržet sedět u zadaného úkolu alespoň 15 minut, mělo by být schopné dokončovat práci
mělo by být schopné pracovat ve skupině dětí
umět pozorně poslouchat např. pohádku a jednoduše vyprávět její obsah
správně vyslovovat hlásky, poznat sluchem první a poslední hlásku ve slově
umět zazpívat písničku a zarecitovat básničku
umět hrát jednoduché hry např. pexeso, domino a složit např. jednoduché puzzle
počítat do pěti
umět správně držet tužku, netlačit na ni
umět vystřihovat jednoduché tvary
rozpoznat barvy
Jak by měli rodiče pomoci prvňáčkovi:
je dobré dítě první den do školy doprovodit, počkat na něj a pokud možno strávit s dítětem zbytek dne ve slavnostním duchu
dítě má právo na klid při ranním vypravování, na své vlastní tempo, aby bylo dobře naladěné
dítě potřebuje vhodné uspořádání dne (čas na odpočinek, hru, pobyt venku)
mít možnost splnit si školní úkoly co nejdříve, nezabývat se jimi moc dlouho
rodiče by se měli postarat, aby dítě mělo všechny věci, které ve škole potřebuje, předejdou tím zbytečným potížím dítěte ve škole
dítě má nárok na příjemný pracovní koutek, kde se bude připravovat do školy (psací stůl, místo na školní věci)
prospěje povzbuzení a pochvala, i když výsledky nejsou zcela podle představ rodičů
je vhodné dítěti pomoci při vypracování úkolů a přípravě pomůcek do školy
je dobré si uvědomit, že škola není to jediné, v čem může být dítě úspěšné
rodiče, ale i děti mají právo na vzájemné porozumění, toleranci, pochopení a odpuštění
Mgr. Lenka Pazderová